10 MÓD, HOGY ELKERÜLD A KIMERÜLÉST A MELEGBEN III.



Az előző részekben leírtunk 3 módot arra, hogy elkerüld a nyári kimerülést, de közben mégis hatékonyan tudj edzeni.

Ezt folytatjuk tovább újabb tippekkel.

4, Ne a legnagyobb melegben edz

Ugyan az előző pontban írtuk, hogy bizonyos szempontból jó, ha melegben edzel, ami 28-30 fok körül van, mivel szívósabb lesz a tested. Azonban ennél melegebben ne edz. Főleg ne dél körül. A testednek olyankor a legnagyobb meleggel kell szembeszállnia és nagyon esélyes, hogy nem a tested győz ebben a harcban. Hasonló hatást érhetsz el enyhébb időben, ha  mondjuk futás közben vastag vagy szintetikus ruhát viselsz, amik megakadályozzák a levegő áramlását a tested körül. Így jobban izzadsz, de sokszor túlságosan is jól.

Edz reggel vagy késő délután, amikor már nem égető a hőség és viselj lélegző szöveteket, mint a pamut. Egyébként nyilvánvaló az egész. Láttál-e már valakit délkörül edzeni a legnagyobb melegben a nyári hónapokban? Ugye, hogy nem.

5, Told el az edzést, ha beteg vagy

Ha gyengének érzed magad, ha elkaptál valamilyen fertőzést vagy ténylegesen lebetegedtél eszedbe se jusson edzeni. Főleg, ha mindez lázzal is jár, mivel akkor a testednek alapból küzdenie kell azzal, hogy legyűrje a belső magas hőmérsékletet. Ha így edzel melegben annak nagyon komoly következményei lehetnek. Tehát, ha beteg vagy hagyj ki egy-két napot és töltődj fel energiával.

6, Hagyd ki az edzés előtti kiegészítőket

Még egy faktor, ami közreműködik abban, hogy a hőkimerülés áldozatává válj. Az ilyen edzés előtti kiegészítők megemelik az anyagcserédet, ami a metabolikus folyamatok hőjével jár. Sokan szeretik ezeket a dolgokat, de nem éri meg a kockázatot a beszedése, ha egy meleg napon éppen kint sportolunk.

7, Keresd a szellőt

Kapcsold be a ventillátort, nyiss ki egy ajtót vagy egy ablakot. Tedd, amit kell, hogy kapj egy kis levegőt a konditeremben. A legnagyobb hiba, hogy vannak konditermek, ahol semmilyen szellőzés nincs vagy ha vannak gépek ennek a szimulálásához akkor nincsenek bekapcsolva. Te viszont mindenképpen keresd a megoldást. Ez a legjobb dolog, amit tehetsz, mivel kellemesen hűti a tested, miközben edzel és minél jobban érzed magad közben annál jobban tudsz teljesíteni.

A folytatást a következő cikkben olvashatod.

Koós Csaba
Kép forrása: http://static.origos.hu/s/img/i/1403/20140331ez-zsir-sport-a-szabadban.jpg